20 august 2019
Home / Actualitate / Starea liceelor agricole. L-a păcălit ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, pe Petre Daea, când i-a plasat „balastul” din învățământul românesc?

Starea liceelor agricole. L-a păcălit ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, pe Petre Daea, când i-a plasat „balastul” din învățământul românesc?

Cele 58 de licee agricole preluate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) sunt un „cartof fierbinte” în curtea instituției. Doar 24% dintre elevii acestor licee, care s-au înscris pentru examenul de bacalaureat, l-au și promovat. Procentajul este cu mult sub media înregistrată la nivelul țării. Potrivit Ministerului Educației Naționale, rata de promovare la nivel național este de 75,5%.

În două licee din cele 58 nu a promovat niciun candidat examenul de bacalaureat. În alte10 licee un singur elev a reușit să treacă examenul. Într-unul dintre licee, Liceul Tehnologic „GH. K. Constantinescu”, din Brăila, a participat la examenul de bacalaureat un singur elev și a picat cu nota 5,51. Doar patru licee au mai mulți elevi care au promovat examenul de bacalaureat decât cei care l-au picat cu note sub 5 sau nu s-au prezentat. Liceele cu bilanț pozitiv sunt: Colegiul Agricol „D. P. Barcianu” din Sibiu, Liceul Tehnologic „Jacques M. Elias” din Sascut, județul Bacău, Liceul Tehnologic „Haralamb Vasiliu” din Podul Iloaiei, județul Iași, și Liceul Tehnologic „Romulus Paraschivoiu” din Lovrin, județul Timiș.

Există și câțiva elevi de nota 9. Doar 22 elevi, din 58 de licee.

Cei mai mulți elevi cu note peste 9 au fost la Liceul Tehnologic „Haralamb Vasiliu” din județul Iași, patru, și la Liceul Tehnologic „Romulus Paraschivoiu” din județul Timiș, unde trei candidați au promovat examenul de bacalaureat cu note mai mari de 9. Restul sunt de la alte 11 licee cu profil agricol.

Problema învățământului agricol este, în mod evident, reală. O arată, încă o dată, rezultatele bacalaureatului din anul 2019. Planul MADR de a investi în baza materială a liceelor preluate este o șansă pentru aceste instituții de învățământ, dacă se va aloca buget și dacă va fi transpus în practică. În mod evident, însă, nu este suficient. Este nevoie și de implicarea fermierilor, însă nici ei nu pot face minuni. Este necesară și responsabilizarea cadrelor didactice din aceste unități de învățământ. Există și organizații neguvernamentale care se implică în promovarea acestor licee, încercând, chiar, să schimbe percepția asupra muncii în agricultură.

Punctul de plecare pentru relansarea liceelor agricole este efortul pe care trebuie să îl facă autoritățile, organizațiile neguvernamentale și sectorul privat. Rămâne să vedem și rezultatele.

Situația rezultatelor la bacalaureat în liceele cu profil agricol preluate anul acesta de MADR


Schimbări în legislația agricolă. Vezi ce prevăd noile proiecte de lege

Trei proiecte de legi din domeniul agricol sunt pe agenda deputaților din Comisia pentru agricultură, silvicultură, …

Privacy Preference Center